tirsdag 23. september 2008

kreftepidemi

Jeg leste no scary på nettet idag. Fikk litt hetta, jeg er jo avhengig av mobilen!
Bruker den som vekkeklokke, bruker den når folk skal ha tak i meg, sender ofte meldinger, hører på musikk fra den, alarm, spill osv!

Mobilbrukere under 20 år femdobler sjansen for å utvikle kreftsvulster i hjernen senere i livet.

I Norge bruker veldig mange barn og unge mobiltelefon. Tall fra Statistisk sentralbyrå viser at allerede i 2004 hadde 70 prosent i aldersgruppen 9-12 egen mobil.

Studien viser at barn og unge er langt mer utsatt for strålingsfare enn voksne, fordi hjernen og nervesystemet hos barn er fortsatt under utvikling. Ettersom hodene deres er mindre trekker strålingen også dypere inn i hjernen.

5 kommentarer:

Anonym sa...

3 x takk ^^

Jeg bruker heldigvis ikke telefonen så ofte som jeg enkelte gjør :-p

sandra angelica sa...

bare hyggelig vettu :)
nei det skal du være glad for :p jeg bruker den til alt.

Anonym sa...

Hørtes ikke bra ut, men orker ikke bli redd for det nå. Får ta det som det kommer og håpe på det beste ;o

Camilla:) sa...

Oida,så skummelt:S Har med mobilen min overalt jeg.. Og den er aldri av! Da er jeg vel garantert å få hjernesvulst da:S Nei,huff! Får ikke håpe det!:-O

Camilla Didriksen sa...

SKUMMELT